Odpowiedzi

2010-01-21T14:44:22+01:00
Żółwie morskie to nie tylko egzotyczne stworzenia oglądane w telewizji, zwykle powiązane z rafami koralowymi i tropikalnymi plażami, ale co smutne – również zagrożone wymarciem. Poprzez zaangażowanie się, zagwarantujesz swoje wsparcie do ogólnoświatowej ochrony żółwi.
3 2 3
2010-01-21T14:45:17+01:00
Żaba kakoa- produkuje truciznę znacznie silniejszą od jakiegokolwiek węża.Jest to betrachotoksyna - 0,0003 mg tej substancji zabija człowieka
Północnoamerukańska żaba Acris gryllus - skacze na odległośc 1,8 m - jest to 36-krotna długość jej ciała (to tak jakby człowiek był w stanie skoczyć 60m w dal)
Ropucha łopatonoga - kopie tak szybko za pomocą swych przypominających szufle konczyń, że zdaje się zapadać pod ziemię.
Najwększy płaz, salamandra olbrzymia, osiąga 1,8m dł.
Paradoksalna żaba południowoamerykańska zmniejsza się przemieniając się z kijanki w osobnika dorosłego
Meksykańska żaba hełmowa- radzi sobie z suszą wspinając się na drzewo i ukrywając w niewielkiej dziupli w której wlot zatyka wyrostkiem kostnym na swej głowie.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T14:52:22+01:00
- Istnieją żaby, które w przypadku wyschnięcia wodnego zbiornika zagrzebują się w mule i zapada w letarg. Przedstawiciele tego gatunku śpią do momentu, gdy spadnie deszcz.

- Największą żyjącą obecnie żabą jest żyjąca w rzekach Kamerunu żaba goliat. Może osiągnąć długość 40 cm i ponad 3 kg wagi.

- W Afryce żyje tzw. żaba marmurkowana, zwana też prosiakiem, gdyż posiada ryjkowaty nos, którym... kopie nory.

- Istnieje gatunek żab, które nie posiadają języka. Przy pożeraniu zdobyczy pomagają sobie przednimi łapkami.

- Żaby zamieszkujące rwące potoki Gór Skalistych, z powodu nieustannego szumu płynącej z góry wody są głuche.

- Niektóre gatunki potrafią zmieniać kolory. Niczym kameleon zmieniają ubarwienie ciała, dopasowując je do otoczenia.

- Żaby włochate (ich nazwa pochodzi od długich, cienkich wyrostków na skórze) mają ostre pazury, którymi mogą podrapać rękę do krwi.

- Większość gatunków żab nie potrafi pić - potrzebną organizmowi wodę wchłaniają poprzez skórę podczas wodnych kąpieli.

- Tzw. żaba Darwina swoje młode przechowuje w... pysku. Robi to do chwili, gdy żabki będą w stanie samodzielnie zdobywać pokarm.

- Są gatunki żab, jak ropuchy, które nie skaczą, a chodzą.
Liczę na naj ;]
5 5 5