Odpowiedzi

2010-01-21T14:47:59+01:00
Musisz wziąść atlas do ręki i na dole masz cyferki np 37 38 a po prawej i lewej 55 56 i biezesz dana miejscowosc i lukasz jaki masz szerokjosc i dlugosc
23 3 23
2010-01-21T14:49:07+01:00
Jak masz siatkę geograficzną to z boku mapy widnieje szer. od 0 do 90 stopni i równik oddziela szerokość północną i południową na górnej jest pn. a na dole pd.
Długość geograficzna jest na dole mapy a na środku oddziela południk wschód i zachód.

więc jak masz szerokość to na górze np. będzie 65 stopni N a na dole 65 stopni S
a w długości np. będzie 120stopni E lub 120 stopni W
17 3 17
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T14:53:30+01:00
Długość i szerokość geograficzną danego miejsca odczytuje się z mapy. Wartości równoleżników (poziomych linii) odpowiadają szerokości, a południków ('pionowych' linii) określa długość. I tak na przykładzie dajmy na to Paryża, odszukujesz na mapie dany obiekt, tu miasto wiadomo we Francji. Odczytujesz tylko z niej szukane info, czyli szerokość 48⁰ N (północnej) i długość 2⁰W (zachód)...

80 2 80