Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T14:57:46+01:00
Http://swiatbiologii.com/Gruczoly-skory.html
1 5 1
2010-01-21T14:58:29+01:00
To zależy o który gróczoł dokładnie ci chodzi masz tyle ile wiem:P
a) potowe – są zbudowane z długich cewek, początkowy ich odcinek jest kłębkowato zwinięty; największą ilość gruczołów potowym spotykamy na skórze czoła, na dłoniach, na podeszwach oraz na grzbiecie; natomiast ich brak stwierdzamy na żołędziu prącia, na zewnętrznej powierzchni napletka oraz na wargach sromowych,

b) wonne – mają budowę rozgałęzionych cewek; występują pod pachami, w przedsionku nosa, w skórze powlekającej narządy płciowe,

c) łojowe – charakteryzują się budową pęcherzykowatą, wytwarzają łój, który służy do namaszczenia skóry i włosów; bardzo licznie występują na skórze głowy i twarzy,

d) mlekowe – zbudowane są z 20 płatów, z których każdy ma przewód wyprowadzający służący do odprowadzania mleka.
1 5 1