Odpowiedzi

2010-01-21T15:05:15+01:00
Wylicz delte: powinna wyjsc 81. nastepnie wylicz x1 i x2. na pomocniczej osi zaznacz ten x1 i x2. ramiona funkcji sa w dol bo a jest ujemne. a potem to juz chyba wiesz jak :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T15:05:54+01:00
Delta = 1+ 80 = 81
Pierwiastek z delty = 9
x1 = 1 + 9 / -40 = - 10/40 = -1/4

x2 = 1 - 9 / -40 = -8/-40 = 1/5

Szkicujesz oś liczbową, zaznaczasz te pierwiastki i przez nie prowadzisz parabolę zwróconą ramionami w dół

Pozwiązanie odczytujemy z osi: x należy do ( -1/4 ; 1/5)