W roku 1983 było w Polsce około 4 tys. szkół w miastach i 11 tys. szkół wiejskich. W szkołach tych uczyło się razem 4,5 mln uczniów. Ilu przeciętnie uczniów uczyło się w jednej szkole ?

Proszę o obliczenia i odpowiedź .

3

Odpowiedzi

2010-01-21T15:04:42+01:00
Razem było około 15 000 szkół. Skoro we wszystkich szkołach było 4,5 mln=4 500 000 uczniów, to w jednej szkole uczyło się przeciętnie
4 500 000/15 000=300 uczniów.
1 4 1
2010-01-21T15:04:50+01:00
4000+11000=15000

4 500 000/15 000=300
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T15:09:04+01:00
4000 - szkoły miejskie
11000 - szkoły wiejskie
4500000 - uczniowie ogółem

4000+11000=15000 -liczba wszystkich szkół

uczniowie : szkoły= średno ilu uczniów przypada na szkołę

4500000:15000=300

Odp: W jednej szkole uczyło się przeciętnie 300 uczniów.
1 5 1