Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-21T15:13:06+01:00
Czyli cena jednego biletu przed rezygnacja uczniow: 600/x gdzie x to liczba uczniow po rezygnacji cena biletu wynosi 600/(x-6)
wiec okładamy równanie
600/(x-6)=600/x+5 /:5 120/(x-6)=120/x+1 /*x(x-6)
120x=120(x-6)+x(x-6)
120x=120x-720+x2-6x x2-6x-720=0
Δ=36+2880=2916
√Δ=54 x1=(6-54)/2=-24 →liczba uczniów nie możne byc ujemna x2=(6+54)/2=30 30 uczniów pojechało na wycieczkę
1 5 1
2010-01-21T15:14:23+01:00
X-uczniowie
600zł-koszt autokaru
600:30=20 -tyle płaci jeden uczeń
jeżeli 6 odszedło:
20*6=120
30-6=24
120:24=5
Odp.: Na wycieczkę pojechało 30 uczniów.