Przedstaw w postaci wyrażenia algebraicznego ,a następnie oblicz ile pieniędzy zaoszczędzi palacz w ciągu 1 miesiąca i w ciągu roku ,rzucając palenie. Przyjmujemy ,że palacz średnio wypala dziennie 1 paczkę papierosów ,która kosztuje x zł. Sprawdź czy zaoszczędone pieniądze będzie mógł kupić rower górski który kosztuje 890 zł. Obliczenia wykonaj dla x=4,5

2

Odpowiedzi

2010-01-21T15:11:02+01:00
4,5 * 30 = 135 zł
czyli jednego miesiąca nie uzbiera na taki rower górski, oszczędzając z samych papierosów.
4,5 * 356=1602 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T15:52:55+01:00
K- koszt
X- paczka papierosów (4.5 zł)
wciągu misiąca:
K= 30 × X
K= 30 × 4.5 zł
K= 135 zł
wciągu roku:
K= 365 × X
K= 365 × 4.5 zl
K= 1642,5 zł
1642,5zł > 890 zł
ODP. Bedzie mógł sobie kupić rower górski

Mam nadzieję, że pomogłam, miałam to na klasówce kilka dni temu :)