Cysterna do przewozu benzyny ma kształt walca o wysokości 6 m i promieniu podstawy długości 1m.
a) Ile litrów benzyny mieści się w takiej cysternie ?
b) Ile co najmniej metrów kwadratowych blachy trzeba zużyć, aby wykonać taką cysternę ?

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-21T15:12:02+01:00
A]1litr=1dm³→h=6m=60dm,,,r=1m=10dm,,, v=πr²h=3,14×10²×60≈18840dm³=18840litrów-tyle sie zmiesci benzyny,,,,,b]tę cysternę liczę z pokrywą:pole całkowite=2×πr²+2πrh=2πr(r+h)=2×3,14×1(1+6)=6,28×7=43,96m²=tyle trzeba blachy
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T15:17:40+01:00
R=1m=10dm
h=6m=60dm

a)v=πr²*h
v=π10dm²*60dm=π600dm³≈1884dm³≈1884l

b)pc=2πr²+2πr*h
pc=2πm²+2πm*6m=2πm²+12πm²=14 π m² ≈ 43,96m² - tyle potrzeba blachy
8 3 8