Antykwariusz zakupil stolik do kawy i lustro za łaczna kwote 4050 zl. Sprzedał lustro zyskujac na transakcji 25% a sprzedajac stolik zyskał 40 % . Zarobił w ten sposob 1260. Ile zapłacił za lustro a ile za stolik?

Pani Helena ulokowała na giełdzie kwote 1000zl kupujac akcje firm X i Y. Po roku inwestycja ta przyniosla 10% zysku po czym wartosc akcji firmy X wzrosła o 20 & a wartosć akcji firmy Y o 20% spadła. Ile pieniedzy ulokowała pani Helena w aukcji firmy Y ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-21T15:15:30+01:00
X-cena lustra
y cena stolika

x+y=4050
1.25x+1.4y=5310

y=4050-x
1.25x+1.4(4050-x)=5310

y=4050-x
1.25x-1.4x=5310-5670

y=4050-x
-0.15x=-360 /:-0.15

y=4050-x
x=2400

y=4050-2400=1650

Odp. Antykwariusz zapłacił za lustro 2400 zł a za stolik 1650 zł.





x - akcje w firmie X
y - akcje w firmie Y

x+y=1000
120%x + 80%y =1100

x=1000-y
1,2x+0,8y=1100

x=1000-y
1,2(1000-y)+0,8y=1100

x=1000-y
1200-1,2y+0,8y=1100

x=1000-y
-0,4y=-100|:(-0,4)

x=1000-y
y=250

x=1000-250
y=250

x=750
y=250
odp: Pani Helena w akcjach firmy Y ulokowała 250zł
  • Użytkownik Zadane
2010-01-21T15:15:56+01:00
X-cena lustra
y cena stolika

x+y=4050
1.25x+1.4y=5310

y=4050-x
1.25x+1.4(4050-x)=5310

y=4050-x
1.25x-1.4x=5310-5670

y=4050-x
-0.15x=-360 /:-0.15

2

x - akcje w firmie X
y - akcje w firmie Y

x+y=1000
120%x + 80%y =1100

x=1000-y
1,2x+0,8y=1100

x=1000-y
1,2(1000-y)+0,8y=1100

x=1000-y
1200-1,2y+0,8y=1100

x=1000-y
-0,4y=-100|:(-0,4)

x=1000-y
y=250

x=1000-250
y=250

x=750
y=250
odp: Pani Helena w akcjach firmy Y ulokowała 250zły=4050-x
x=2400

y=4050-2400=1650

Odp. Antykwariusz zapłacił za lustro 2400 zł a za stolik 1650 zł.