Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T19:11:51+02:00
Bo narażona jest na większe urazy, niż kość strzałkowa i znosi wieksze obciążenia
2009-09-30T19:21:56+02:00
Ponieważ jest ona bardziej narażona na urazy mechaniczne, gdyby kość piszczelowa miała grubość strzałkowej, to zwykłe kopnięcie (niekoniecznie bardzo mocne) mogło by się skończyć złamaniem (niekoniecznie tylko jednej osoby) ...trzeba pamiętać że natura zazwyczaj wykorzystuje wszystko w bardzo optymalny sposób.