Wyrażenia algebraiczne. rozwiązywania zadań.

Sprawdź, nie rozwiązując równania, która z dwóch podanych liczb jest jego rozwiązaniem.

a)-2z +4=14
Odp. -5 czy 5
b)-x +7=5x +1
Odp. -1 czy 1
c) 6y +30 = -2y-2
Odp. -2 czy -4
d)4z+35=-z + 5
Odp. 4 czy -6
e) 12x - 10 = -6x+8
Odp. -1 czy 1
f)2x - 2 = 4x - 2
Odp. -1 czy 0
g) -2z - 12 = -3z - 13
Odp. 0 czy -1

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T15:25:30+01:00
A)-2z +4=14
Odp. -5
b)-x +7=5x +1
Odp. 1
c) 6y +30 = -2y-2
Odp. -2
d)4z+35=-z + 5
Odp. -6
e) 12x - 10 = -6x+8
Odp. 1
f)2x - 2 = 4x - 2
Odp. 0
g) -2z - 12 = -3z - 13
Odp. -1
3 3 3
2010-01-21T15:25:54+01:00
A)-2z +4=14
-2z=10
2z=-10
z=-5
Odp. -5
b)-x +7=5x +1
6=6x
1=x
Odp. 1
c) 6y +30 = -2y-2
8y=-32
y=-4
Odp. -4
d)4z+35=-z + 5
5z=-30
z=-6
Odp. -6
e) 12x - 10 = -6x+8
18x=18
x=1
Odp. 1
f)2x - 2 = 4x - 2
-2x=0
x=0
Odp. 0
g) -2z - 12 = -3z - 13
z=-1
Odp. -1
1 5 1
2010-01-21T15:26:10+01:00