Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T15:27:52+01:00
KOMENSALIZM-zależność w której jeden osobnik czerpie korzyści ze związku z drugim, nie wyrządzając mu szkody, np
* zebra i żyrafa
* Różanka-ryba żyjąca w naszych wodach- składa ikrę w skrzelach małża za pomocą długiego pokładełka. Samiec zaś składa plemniki do wody w pobliżu małża. Wraz z wodą dostają się one do skrzel i zapładniają ikrę. Małe rybki mają ochronę w pierwszych dniach życia. Po pewnym czasie opuszczają małża nie robiąc mu żadnej krzywdy.

Pozdrawiam,
Buzzy ;-)
3 4 3
2010-01-21T15:28:59+01:00
Komensalizm jest to oddziaływanie między organizmami różnych populacji, które przynosi korzyści jednemu z organizmów, jednakże nie wywiera wpływu na życie drugiego. Związek ten dotyczy najczęściej pożywienia - jeden z gatunków jest towarzyszem przy stole (z łac. com - razem, mensa - stół). Przykładami może być ryba pilot żywiąca się resztkami pokarmu rekina, przyjazne bakterie w przewodzie pokarmowym człowieka, komensale żywiący się produktami łuszczenia skóry.
3 3 3
2010-01-21T15:31:58+01:00
Komensalizm to relacja między organizmami, kiedy jest ono korzystne dla jednego z nich korzystne, a dla innego obojętne.
Przykłady:
-hiena albo sęp zjadają resztki pozostawione przez lwa;
-podnawka przyczepiająca się do ciała rekina i wyjadająca resztki upolowanych przez niego organizmów.
3 3 3