Odpowiedzi

2010-01-21T15:32:23+01:00
Polska nazwa pochodzi od ołowiu, który był używany do pisania w starożytnym Egipcie, Grecji oraz Rzymie. Do XIV wieku europejscy artyści używali prętów ołowianych, cynkowych lub ze srebra do tworzenia jasnoszarych rysunków zwanych silver-point. W XVI wieku Szwajcar Konrad Gesner opisał w książce Rozprawa o skamielinach pręt do pisania w drewnianej oprawce. Gdy w 1564 roku w Borrowdale w Anglii znaleziono czysty grafit, zaczęto go używać zamiast ołowiu, jednak nazwa ołówek pozostała.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T15:45:31+01:00
Pewnego dnia Basia z przyjaciółkami wybrały się na spacer do parku. Spacerując bez celu wpadły na pomysł, że jutro pójdą do kina. Następnego dnia, gdy były już w kinie, Basia i Kasia zauważyły, że pod fotelem siedzącego przed nimi ich nauczyciela, leży coś błyszczącego. Chciały przyjrzeć się temu bliżej, lecz musiały poczekać aż skończy się seans a nauczyciel wyjdzie. Po dwóch godzinach, kiedy wszyscy już wyszli z sali kinowej, pani sprzątaczka wypraszała dziewczyny. Było im to nie na rękę, ponieważ chciały zobaczyć to co wcześniej zobaczyły. Jedna z koleżanek Basii wpadła na pomysł, że będzie udawać, że coś jej się stało. Po chwili przewróciła się na ziemię i zaczęła płakać. Sprzątaczka podniosła ją i wyszła z nią do ubikacji. Dziewczyny szybko podniosły to co chciały z podłogi. Okazało się, że był to kawałek błyszczącej kartki. Koleżanki nie wiedziały co to i postanowiły to pociąć w małe kawałeczki. Po tej operacji powstały małe wiórki błyszczącego papieru, które teraz noszą nazwę brokat. Jego nazwa wzięła się od imion dziewczyn, które go odkryły, czyli: Basia, Roksana, Ola, Kasia, Ania i Tamara.

To jest wymyślone. proszę
3 4 3