1. tętno zdrowego człowieka wynosi 18 uderzeń na ćwierć minuty. w ciągu ilu sekund serce zdrowego człowieka uderzy 126 razy?
2. na dwukrotne polakierowanie parkietu w pokoju o wymiarach 320cm i 4jedna druga m potrzeba 6 litrów lakieru. ile litrów lakieru trzeba kupić do trzykrotnego polakierowania pokoju o wymiarach 4,8 m i 5 m?

proszę o szybką odpowiedź!;)

3

Odpowiedzi

2010-01-21T15:31:02+01:00
1
18 uderzen - 15 sekund
1 uderzenie - 1.2 sekundy
126 uderzen - 151.2 sekund
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-21T15:34:25+01:00
1.126:18=7 minut
Na drugie nie wiem a do której chodzisz klasy i taki tytuł książki
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T15:37:05+01:00
1)

18uderzen ---------- 15s
126uderzen -------- x
x=126*15/18=105sekund

2)
pole podlogi:
320cm x 4 i 1/2m=
3,2m x 4,5m
pole=3,2*4,5=14,4mkwadratowych
a ze trzeba dwukrotnie, to 28,8m kwadratowych

2pokoj:
4,8m*5m=24m
a ze trzeba malowac trzy razy to :
24m*3=72m

teraz tylko proporcja:

28,8m kwadr.---------- 6l
72m kwadr. -------- x

x=72*6/28,8=15
odp.potrzeba 15 l farby.
1 5 1