Jaką rolę pełnią bakterie w życiu człowieka?

• tak żeby było ponad połowę kartki A4
• może być z neta, tylko że krótko i na temat
• od myślników
• jeżeli z neta to podaj adres strony

Bardzo proszę o jak najszybsze odpowiedzi!!!! To bardzo ważne !!! na jutro!!! Proszę!!

2

Odpowiedzi

2010-01-21T15:35:28+01:00
POZYTYWNE:

Wykorzystujemy bakterie do produkcji
- serów,
- kefirów,
- kiszonej kapusty,
- ogórków,
- szczepionek.
- piwa (do aromatu)
W procesach fermentacji powstaje m.in.
- alkohol etylowy,
- kwas mlekowy,
- kwas octowy
i wiele innych użytecznych substancji.

NEGATYWNE:
Choroby roślin:
- więdnięcia,
- nekrozy,
- zgnilizny,
- powstawanie rakowatych narośli
Choroby zwierząt:
- wydzielanie jadów,
Choroby ludzi:
- cholera,
- trąd,
- gruźlica,
- angina,
- zapalenie opon mózgowych,
- zatrucia.
Bakterie powodują również brzydka chorobę wąglika. A ta choroba powoduje gnicie płuc, jeśli nie zostanie szybko wykryta, a niestety często tak się dzieje, człowiek umiera wolną śmiercią wskutek uduszenia.

Pozdrawiam,
Buzzy ;-)

7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T15:35:58+01:00
Znaczenie bakterii w życiu człowieka:
POZYTYWNE:
- Bakterie użyźniają glebę.
- Bakterie są organizmami pionierskimi.
- Bakterii używa się do wyrobu kiszonek, jogurtów, kefirów.
- Bakterie które żyją w jelicie człowieka pomagają strawić pokarm i dają nam witaminy.
- Tworzy się z nich antybiotyki i różne leki.
- Bakterie pomagają rosnąć roślinom na polach uprawnych.
- Są używane w biooczyszczalniach ścieków.
NEGATYWNE:
- Są przyczyną wielu chorób niebezpiecznych dla życia i zdrowia, np. kiła, rzeżączka, dżuma, zapalenie opon mózgowych, angina, gruźlica, żółtaczka.
- Powodują gnicie żywności.
- Zawierają toksyny.
- Uwalniają azot do atmosfery.

Mam nadzieję że pomogłam :)
10 4 10