Odpowiedzi

2010-01-21T15:40:16+01:00
A)
2 trojkaty+kwadrat
2(1/2*3*1,5)+1*1=2*2,25+1=4,5+1=5,5cm²

b)
2 trojkaty+prostokat
2(1/2*3*1)+1,5*3=2*1,5+4,5=3+4,5=7,5cm²

c)
2 prostokaty+kwadrat+trapez
2,5*1+1*1+2*1+1/2(0,5+1)0,5=2,5+1+2+0,75=6,25cm²

d)
2rownolegloboki-trojkat
2(1*3)-1/2*1*1=2*3-0,5=6-0,5=5,5cm²

e)
prostokat-2trojkaty-trapez-prostokat
3*2,5-2(1/2*0,5*0,5)-1/2*(2+1)*0,5-1,5*2=7,5-2*0,125-0,75-3=7,5-0,25-0,75-3=3,5cm²

f)
2 prostokaty+rownoleglobok
2(1*2)+1*0,5=2*2+0,5=4+0,5=4,5cm²

g)
prostokat-4trojkaty
1,5*3-4(1/2*1,5*0,5)=4,5-4*0,375=4,5-1,5=3cm²

h)
2trojkaty+prostokat
2(1/2*1*1)+1*2=2*0,5+2=1+2=3cm²

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T16:17:44+01:00