Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T15:37:52+01:00
MHNO2 = 1u+14u+ 2*16u=47u
mN= 14u

47u-100%
14u-x%
x%= 14u*100%:47 = 29,8%

mHNO3 = 1u+14u+ 3*16u=63u
mN= 14u

63u-100%
14u-x%
x%= 14u*100%:63u=22,2%

Odp. Większa zawartość procentowa azotu jest w kwasie kwasie azotowym III (HNO2)
2010-01-21T16:31:21+01:00
Kwas azotowy (III)

Mcz= 1 + 14 + 2*16 =47u

47 u --- 100%
14 u --- X

47x= 14*100
47x=1400 /: 47
x w przybliżeniu 30%

Kwas azotowy (V)

Mcz= 1 + 14 + 16*3 = 63u

63 u --- 100%
14 u --- x
63x = 14 * 100
63x= 1400 /:63
x w przybliżeniu 22 %

Odp: W kwasie azotowym (III) zawartość procentowa Azotu jest większa.