Pani Helena ulokowała na giełdzie kwotę 1000zł, kupując akcje firm X i Y. Po roku inwestycja ta przyniosła 10% zysku, przy czym wartość akcji firmy X wzrosła o 20%, a wartość akcji firmy Y o 20% spadła. Ile pieniędzy ulokowała pani Helena w akcjach firmy Y ?

2

Odpowiedzi

2010-01-21T15:47:33+01:00
X+y=1000
20%x-20%y=1000*10%

x+y-1000
0,2x-0,2y=100 /*10

x+y=1000 /*2
2x-2y=1000

2x+2=2000
2x-2y=1000

4x=3000 /:4
x=750

2x-2y=1000
2*750-2y=1000
1500-2y=1000
-2y=1000-1500
-2y=-500 /:(-2)
y=250
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T15:48:13+01:00
1000=x+y - kwota na początek
1100=1,2x+0,8y - kwota po roku\

1000=x+y
1100=1,2x+0,8y

x+y+100=1,2x+0,8y
0,2y-o,2x=-100
y-x=-500
y=x-500

y=x-500
1000=x+y

1000=2x-500
1500=2x
x=750
y=250
1 5 1