A) Oblicz objętość graniastosłupa prostego o wysokości 18cm, którego podstawą jest romb o przekątnych długości 9i 12cm.

b) Podstawą graniastosłupa prostego o wysokości 5cm jest trapez prostokątny o podstawach długości 8 i 6 cm.Krótsze ramie trapezu ma długość 2 cm.Oblicz objętość graniastosłupa.

c) Objętość graniastosłupa trójkątnego o wysokości 10cm jest równa 320 cmsześciennych. Podstawą jest trójkąt prostokątny równoramienny. Jakie długości mają ramiona tej podstawy ?

Dajcie z obliczeniami jak najszybciej ;)

2

Odpowiedzi

2010-01-21T15:59:11+01:00
A)
Pp=9×12=54cm²
V=54×18=972cm³


1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T16:00:16+01:00
A)
V=Pp * h
Pp = d¹ * d² : 2
Pp = 9 * 12 :2
Pp = 54cm²
V = 54 * 18
V = 972cm³

b)
V = Pp * h
Pp = (a+b) * h :2
Pp = (8+6) * 2 :2
Pp = 14cm²
V = 14 * 5
V = 70cm³

c)
320 : 10 = 32cm² pole podstawy
32 = 8*4
Ramiona tej podstawy mają 8cm i 4cm

Poproszę o najlepsze jak można
1 5 1