Proszę o rozwiązanie dwóch zadań.
1.Ile kilogramów jabłek należy wycisnąć aby otrzymać 16,5 litra soku jabłkowego, jeżeli sok stanowi 12% masy jabłka?
2.Po obniżce ceny o 15% garnitur kosztuje 561 zł. Jaka była cena początkowa garnituru i o ile zmalała?

2

Odpowiedzi

2010-01-21T16:01:02+01:00
1)
12% = 16,5
12/100 = 16,5 /x

x = 137,5

2)
85% ceny poczatkowej to wartosc 561 zl
85% = 561zl

85/100 = 561\x

x= 660

660 - 15%kwoty 660 = 561 . Cenę początkową 660 obniżono o 15% i cena wynosi 561. Cenę początkową obniżono o 660 - 561 = 99 zl.

Najlepsza Odpowiedź!
  • Drg
  • Początkujący
2010-01-21T16:02:24+01:00
1. 12 % - 16.5 l
12 x 8.33 = w przyblizeniu 100
8.33 x 16,5 l =137,450 kg
odp . Potrzeba 137 , 450 kg jablek na wytworzenie 16,5 l soku .
2. 15% z 561 = 83,15
561 + 83,15 = 644.15 zl
Odp . Cena zmalała o 83 , 15 , a poczatkowa cena wynosila 644.15 zl