układy równań
Kupiec udał się w podróż handlową po włoszech. W Wenecji podwoił swój majątek, a następnie wydał 12 denarów. Potem udał się do Florencji, gdzie znowu podwoił liczbę posiadanych denarów i wydał 12 denarów i został bez grosza. Ile denarów miał na początku?

Proszę o szybką odpowiedź
plissssssssssss potrzebne na jutro

2

Odpowiedzi

2010-01-21T16:01:27+01:00
9 x 2 = 18
18-12=6
6x2=12
12-12=0

Odp. Na początku miał 9 denarów.
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T16:02:52+01:00
X-majątek na początku
y-majątek na florencji

2x-12=y
2y-12=0


2y=12
y=6

2x-12=6
2x=18
x=9

odp:Miał ze sobą 9 denarów na początku
2 3 2