Odpowiedzi

2010-01-21T15:59:15+01:00
1.Wypłynięcie statków w morze- do Itaki
2.Złupienie miasta Kikonów
3.Zjedzenie ziela lotosu przez kilku członków załogi Odyseusza-utrata pamięci.
4.Uwięzienie w jaskini i ucieczka(wyspa Cyklonów)
5.Klątwa Polifema
6.Dar króla wiatrów- mieszek z uwięzionymi złymi wichram)
7.Rozwiązanie woreczka przez wścipską załogę
8.Gniew Eola (wyspa Eolia)
9.Masakra załogi przez olbrzymów- ludożerców(wybrzeże Lestrygonów)
10./zamiana towarzyszy Odyseusza w świnie
11.Pomoc Hermesa
12.Szczęśliwy rok na wyspie
13.Rady boginki, jak ustrzec się grożących niebezpieczeństw
15.Zatkanie zalodze uszu woskiem
16.Utrata 6 ludzi załogi
17.Zabicie wołów Heliosa
18.Zemsta Heliosa- strata okrętó i załogi
19.Odyseusz - samotnik
20.szczęśliwe przeplyniecie cieśniny
21.Dziesieciodniowa żegluga na belce
22. Siedem lat u pieknej nimfy
23.tesknota za domem i budowa tratwy
24.Zalotnicy w domu bez pana
25.Wierność penelopy
26.podróż telemacha po wiesci o ojcu
27.Żegluga na tratwie
28. Spełnienie klątfy polifema-sztorm
29.Rozbicie tratfy
30.Cudowna przepaska nimfy Leukotei
31. Spotkanie z Nauzykaą, córka krola feakow
32.opieka ateny
33.Na dworze alkinoosa
34.Igrzyska sportowe
35Wieczerza
36. Opowiesc odyseusza
37.Pomoc feakow
38.Do ojczyzny
19.Spotkanie Odyseusza z telemachem
43. Spotkanie z penelopa
44.Walka z zalotnikami
45.Zwyciestwo
46.Szczęśliwe życie w itace.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • midi
  • Rozwiązujący
2010-01-21T16:14:58+01:00
Miejsca przygód
1.Troja - Zwycięsto pod Troją
2.Miasto Ismaros w Tracji - Zbodycie mocnego wina
3.Kraina Lotofagów - Spotkanie z ludżmi jedzącymi lotos
4.Wyspa Cyklopa - Przygody z Cyklopem
5.Wyspa Eola - Spotkanie z bogiem wiatru
6.Kraj Lajstrygonów - Olbrzymi niszczą 11 statków Odysa
7.Wyspa czarodziejki Kirke - Uwolnienie towarzyszy
8.Hades - Rozmowa z Tejresjaszem
9.Syreny - Zzabezpieczenie przed ich śpiewem
10.Scylla - Porwanie 6 ludzi Odysa
11.Chybryda
12.Byki Heliosa - Ściągnięcie na towarzyszy Odysa kary boskiej
13.Wyspa bogini Kalipso - Kochanka Odysa
14.Kraina Feaków - Opowiedzenie swoich przygód
15.Powrót do Itaki - Dotarcie do domu,rzeź zalotników

ps.ja tak to miałam na lekcjach ;)
7 4 7