Gdy syn będzie w wieku, w jakim obecnie jest matka, to wówczas w sumie będą oni mieli 76 lat. Natomiast, gdy syn będzie miał dwa razy więcej lat niż ma obecnie matka, to razem będą wtedy mieli 130 lat w jakim wieku obecnie jest matka, a w jakim syn?

3

Odpowiedzi

2010-01-21T17:05:48+01:00
76 : 2 = 38 <-----------tyle lat ma matka
38 * 2 = 76
76 + 38 = 114
130 - 114 = 16 <-------------tyle lat ma syn

* - razy
5 1 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T17:26:37+01:00
Robimy najpierw tabelkę i uzupełniamy (załącznik)
i na jej podstawie układamy równania:
{x + y + x = 76
{2x + y + 2x = 130

i rozwiązujemy układy ( { - te dwie klamerki to jakby była jedna)

{2x + y = 76
-{4x + y = 130
____________________
-2x = -54 | :(-2)
x = 27

2x + y = 76
2 × 27 + y = 76
54 + y = 76 |-54
y = 22

wiek syna teraz:
x - y = 27 - 22 = 5

Odp.: Matka ma teraz 27 lat, a syn 5 lat.

(Długo mi to zajęło, ale wreszcie wpadłam na dobre rozwiązanie :) )
24 4 24
  • Użytkownik Zadane
2010-01-21T21:12:23+01:00
76 : 2 = 38 tyle lat ma matka
38 * 2 = 76
76 + 38 = 114
130 - 114 = 16 tyle lat ma syn
5 1 5