Oblicz , jaką częścią ( koniecznie skróć ! ) :
a) metra jest : 5cm , 15cm , 3 dm , 18mm
b) roku jest : 7 miesięcy , 24 dni , kwartał
c ) kilograma jest : 12 dag , 8 g , 9 dag , 50 g
d ) doby jest : 8 h , kwadrans , 30 min , 6 h , 12 h

2

Odpowiedzi

2010-01-21T16:27:44+01:00
A]5cm=0,05m=¹/₂₀m
15cm=0,15m=³/₂₀m
3dm=0,3m=³/₁₀m
18mm=0,018m=⁹/₅₀₀m
b]
7m-cy=⁷/₁₂ roku
24dni=²⁴/₃₆₅roku
kwartał=¼ roku
c]
12dag=0,12kg=³/₂₅kg
8g=0,008kg=¹/₁₂₅kg
9dag=0,09kg=⁹/₁₀₀kg
50g=0,0050kg=¹/₂₀kg
d]
8h=⁸/₂₄ doby=⅓ doby
kwadrans=¹⁵/₁₄₄₀doby=¹/₉₆ doby
30min=³⁰/₁₄₄₀ doby=¹/₄₈ doby
12h=¹²/₂₄doby=½doby
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T16:30:55+01:00
A) 5cm= 5/100m = 1/20m
15cm= 15/100m = 3/20m
3 dm= 3/10m
18 mm= 18/1000m= 9/500m
b) 7msc= 7/12 roku
24 dni= 24/365 roku
3msc= 3/12 roku= 1/4 roku
c) 12 dag= 12/100kg= 3/25 kg
8g= 8/1000kg= 1/125kg
9dag= 9/100kg
50g= 50/1000kg= 1/20kg
d) 8h= 8/24doby= 1/3doby
kwadrans=15/1440doby( bo 24godz razy 60min)=1/96doby
30min= 30/1440doby= 1/ 48doby
6h= 6/24 doby= 1/4 doby
12godz= 12/24 doby= 1/2 doby