Gdy wiał silny wiatr halny,drzewo o wysokości 20m,złamało się w ten sposób,że jego czubek dotknął ziemi w odległości 6m od pnia.Oblicz,na jakiej wysokości od ziemi drzewo zostało złamane.(Trzeba zastosować twierdzenie pitagorasa.)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T16:17:37+01:00
X²+(6m)²=y²
(20m-y)²(6m)²=y²
400m²-40my+y²+36m²=y²
436m²=40my /40m
y=10,9m
x=20m-y
x=20m-10,9m=9,1m
odp. drzewo złamało sie na wysokości 9,1m od ziemi
1 5 1
2010-01-21T16:17:40+01:00
X do kwadratu +6 do kwadratu= 20 do kwadratu
x2+36=400
x2=364
x= pierwiastek z 364