Wyjaśnij znaczenie przysłów :
Kuj żelazo póki gorące .
Zrób dziś ,co masz zrobić jutro.
I w Paryżu nie zrobią z owsa ryżu.
Mierzył do wrony ,a trafił w krowę.
Za króla Sasa jedz,pij i popuszczaj pasa.
Nosił wilk razy kilka ,ponieśli i wilka.

Proszę ,czekam do 17.30 . ; **

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T16:22:48+01:00
Kuj żelazo póki gorące . = zrobić coś póki jeszcze można; zdążyć ze swoim celem

Zrób dziś ,co masz zrobić jutro. = Nie odkładaj niczego na "jutro". Dlaczego ? Po prostu nie warto.
I w Paryżu nie zrobią z owsa ryżu. = Nawet w takim mieście nie da sie zrobić rzeczy niewykonalnych
Mierzył do wrony ,a trafił w krowę. :(

Za króla Sasa jedz,pij i popuszczaj pasa. = Polski król Sas bardzo lubił jeść, rzadko kiedy widziano go bez półmiska z jedzeniem w ręku, dlatego o człowieku który dużo je, mówimy że "je za krola Sasa" : )

Nosił wilk razy kilka ,ponieśli i wilka. = ) przez pewien czas komuś udawało się robić coś złego, ale w końcu musiał za to zapłacić, ponieść straty
25 4 25
2010-01-21T16:28:50+01:00
1.Zrobić coś póki jeszcze można; zdążyć ze swoim celem
2.Nie odkładaj niczego,zacznij działać już teraz.
3.Jeżeli coś nie jest takie jak być powinno to gdzie indziej nie będzie inne.
4.Zrobić coś przypadkowo,bez premedytacji.
5. Baw się , szalej,korzystaj z życia
6. Przez pewien czas komuś udawało się robić coś złego, ale w końcu musiał za to zapłacić, ponieść straty
15 3 15
2010-01-21T16:35:51+01:00
^Kuj żelazo póki gorące - zrobić coś, póki jeszcze można.
^Zrób dziś ,co masz zrobić jutro - nie odkładać niczego na później, tylko zrobić od razu.
^I w Paryżu nie zrobią z owsa ryżu - choćby ktoś bardzo próbował się zmienić i tak pozostanie sobą (tak mi się wydaje)
^Mierzył do wrony ,a trafił w krowę - nie wiem ;/
^Za króla Sasa jedz,pij i popuszczaj pasa - żyj w dostatku, baw się.
^Nosił wilk razy kilka ,ponieśli i wilka - wiele razy udawało się komuś szkodzić innym, aż wreszcie sam został ukarany.
10 3 10