Odpowiedzi

2010-01-21T16:19:36+01:00
X- pewna klasa

⅔ x- 10%*⅔ x=18 /*3
2x-0.2x=54
1.8x=54
x=30
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T16:20:22+01:00
X - liczba uczniów w klasie
2/3 * x - liczba osób, które zapisały się na wycieczkę
2/3 * x * 90% - liczba osób, które pojechały na wycieczkę

2/3 * x * 90% = 18 |*(3/2)
x * 90% = 27 |*(100 / 90)
x = 2700 / 90 = 270 / 9 = 30

W klasie było 30 uczniów
4 1 4
2010-01-21T16:22:03+01:00
18=90%
18:90=0,2
0,2x100=20
20=1/3 klasy
20x3=60
odp. w tej klasie jest 60 osób