Pudło po telewizorze ma wysokość 64cm i podstawę o wymiarach 60cm i 70cm. Antek chce je wykorzystać, by zrobić z kartonu okrągłą tarczę do gry w "strzałki". Będzie to prezent dla młodszego brata Jarka. Ze ściany bocznej o największej powierzchni wyciął możliwe największe koło. Jaką długość ma promień tego koła? Odpowiedzi A)60cm B)32cm C)64cm D)35cm
"Na jutro ;p"proszę o wszystkie działania! [nie podawać bez działań ani nie doradzać]

2

Odpowiedzi

2010-01-21T16:22:45+01:00
Największa ściana możliwa to 64 na 70. Możemy z niej wyciąć koło o ŚREDNICY maksymalnej równej krótszemu bokowi. Dlatego:
d = 64 cm
r = 1/2 d
r = 1/2 * 64 cm = 32 cm

Odp. B
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T17:08:11+01:00
Dwa boki tego pudła bedą mialy wimiary 64x60
dwa inne bedą miały 60x70
i zaś dwa inne 64x74

ostatnia para ma największą powierzchnie i można z niej wiciąć koło o średnicy równej 64cm

jak wiemy promień to połowa średnicy czyli 64:2=32 czyli jest to odpowiedź B)32cm
2 5 2