Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T16:24:03+01:00
Dane:
mr = 300 g
mw = 100 g
Cp = 10 %

300g - 100 %
x - 10 %

x= 30 g


300g - 100g = 200 g


200g - 100%
30 g - x %

x = 15%

Odp. Stężenie roztworu wynosi 15 %.
2010-01-21T16:27:51+01:00
Odparowano 100gram wody z 300 g 10-procentowego roztworu. Oblicz stężenie procentowe otrzymanego roztworu.


Ponieważ roztwór był 10%, to oznacza, że 10/100 czyli 1/10 masy roztworu to była substancja. oznacza to, że było jej 30g, zaś wody 270 g. 100 g wody odparowano, więc jest jej teraz 170 g. Stężenie obliczymy dzieląc masę substancji przez masę roztworu oraz mnożąc razy 100%, czyli

30 g * 100 % / 200 g = 15 %