Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Duli
  • Rozwiązujący
2010-01-21T16:29:11+01:00
Styl romański:
-małe wąskie okna
-grube mury
-w środku panuje mrok
-mało dekoracji
-prostota i surowośc
-wrażenie przesadzistej budowli

styl gotycki
-bogate dekorację
-duże okna
-witraże
-wnętsze lepiej oświecone
-ostre łuki
90 4 90
2010-01-21T16:39:21+01:00
Styl romański...

wąskie otwory okienne
masywne mury

Styl gotycki

ogromne
strzeliste
sprawiają wrażenie lekkości

różnice''"""
budowle romańskie były bardzo masywne posiadające grube mury
miały wąskie otwory okienne i drzwiowe. Budowle te były masywne ponieważ w czasie najazdu pełniły one funkcje obronne. budowle romańskie: katedry w :Gnieźnie płocku poznaniu Krakowie Wrocławiu

Budowle gotyckie
były (są) ogromne o wiele większe od romańskich
miały(mają) strzelistą budowę która sprawia wrażenie lekkości
ogromne wejścia i otwory okienne piękne zdobione witraże.

pozdrawiam

mam nadzieje ze pomogłem.

60 4 60