Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T16:33:08+01:00
Dżdżownica
-Odcinek przedgębowy
-Otwór gębowy
-Jama gębowa
-Gardziel
-Przełyk
- Przełyk
- Wole
- Żołądek
- Jelito
- Komórki chloragogenowe

Stułbia
stłubia nie ma układu pokarmowego, ma tylko jamę chłonącotrawiącą, dżdżownica ma długie jelito ale nie pamiętam czy można je jakoś podzielić, owady mają gardziel, przełyk, wole, jelito środkowe, jelito proste i odbytnicę

owad
otwór gębowy
gardziel
jelito środkowe z uchodzącą do niego trzustkowątrobą
jelito tylne
1 5 1
2010-01-21T16:34:38+01:00
U owadów : rozpoczyna się otworem gębowym prowadzącym do gardzieli, gdzie uchodzą przewody gruczołów ślinowych. Dalej przełyk, wole (służące do przechowywania transportowanego pokarmu, , żołądek, jelito środkowe i tylne.
u stułbi: nie ma układu pokarmowego - ale ma za to jamę chłonącotrawiącą.
a dżdżownica ma natomiast jelito długie.
1 5 1
2010-01-21T16:40:25+01:00
Stłubia nie ma układu pokarmowego, ma tylko jamę chłonącotrawiącą, dżdżownica ma długie jelito ale nie pamiętam czy można je jakoś podzielić, owady mają gardziel, przełyk, wole, jelito środkowe, jelito proste i odbytnicę
1 5 1