Jest taki rysunek:
Jest narysowane okno na tym rysunku oraz dwie świeczki,
jedna jest na dole okna a druga na goze okna.
Ta swieczka ktora jest na dole obok niej w strone pomieszczenia jest strzałka
a ta co na gorze strzalka jest do okna...
No nie wiem jak to napisac.
I takie jest zzadanie:
1.Wyjaśnij,dlaczego w taki sposob narysowałes strzałki...?
...
...
...
...
Te co ja narysowalam strzalki to sa napewno dobre bo to tylko zdarzylismy zrobic na lekcji.

Pomocy mam to na jutroo z przyrody.
Jagby co to 5 klasa
w cwiczeniach
wydawnictwo nowa era
na str.19 zad.35
Dam oczywiście najke
A tego nie ma w ksiazcee!
czytałam 3 razy i nie maa
i pani mowila ze mamy to sami napisac
a ja nie wiem>..:(:(
Pomozcie:):)

3

Odpowiedzi

2010-01-21T16:34:40+01:00
Trzeba napisac ze swieczka na gorze ma plomien zwrócony na zewnątrz bo cieple powietrze wylatuje z pokoju a dolem do pomieszczenia wplywa zimniejsze powietrze
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-21T16:35:16+01:00
Strzałki oznaczają kierunek płomienia.
Przy wymianie gazowej powietrze wlatuje dołam a wylatuje górą.
Wynika to z tego, że powierrze które wlatuje jest cięższe niż to które wylatuje, czyli powietrze które wlatuje jest mniej gęste niż powietrze które wylatuje.
To zadanie miałam kiedyś na chemii i pani nam tłumaczyła.
18 3 18
2010-01-21T17:55:12+01:00
Ponieważ ciepłe powietrze unosi się do góry i tamtędy "udaje" się na zewnątrz, a zimne powietrze dołem wlatuje do pomieszczenia i to ma wpływ na płomienie świeczek
12 3 12