Pan kowalski złożył kwotę 17700zl na dwóch lokatach w pewnym banku. oprocentowanie w stosunku rocznym na pierwszej lokacie wynosi 6% , a na drugiej 8% . odsetki uzyskane z pierwszej lokaty po rocznym oprocentowaniu były o 2260zl mniejsze niz odsetki uzyskane z drugiej lokaty . ile pieniędzy złożył pan kowalski na kazdej lokac??

3

Odpowiedzi

2010-01-21T17:25:57+01:00
Pan kowalski złożył kwotę 17700zl na dwóch lokatach w pewnym banku. oprocentowanie w stosunku rocznym na pierwszej lokacie wynosi 6% , a na drugiej 8% . odsetki uzyskane z pierwszej lokaty po rocznym oprocentowaniu były o 2260zl mniejsze niz odsetki uzyskane z drugiej lokaty . ile pieniędzy złożył pan kowalski na kazdej lokac??


Zadanie jest sprzeczne - posiada błędne dane. Nawet gdyby całą kwotę złożono na drugiej lokacie, to oprocentowanie wyniosłoby

8% z 17700 zł = 0,08 * 17700 zł = 1416 zł

Nie może więc nawet w tym krańcowym wypadku być większe o 2260 zł od (nawet zerowego) oprocentowania na drugiej lokacie.
1 1 1
2010-01-21T19:15:25+01:00
X-ilość pieniędzy na jednej lokacie
y-ilość pieniędzy na drugiej lokacie

x+y=17700
0.08y=0,06x+2260
x+y=17700
0.08y=0.06x+2260 /*0,08
x+y=17700
y=0.0048x+180.8
x=17700-y
y=0,0048(17700-y)+180.8
x=17700-y
y=84,96-0,0048y+180.8
x=17700-y
y+0,0048y=265,76
x=17700-y
1.0048y=265,76
x=17700-y
y=264,5
x=17700-264,5
y=264,5
x=17435,5

Sprzeczność i niemożliwość !!
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T20:31:52+01:00
X - kwota w 1szym banku
y - kwota w 2gim banku

x + y = 17700

0,06x + 2260 = 0,08y
y = (0,06x + 2260)/0,08

x + (0,06x + 2260)/0,08 = 17700
x + (0,48x + 18080)/100 = 17700 / razy 100
100x + 0,48x + 1808000 = 1770000
100,48x = -38000

zadanie sprzeczne - nie da się rozwiązać


4 4 4