Zadanie wydaję się dosyć łatwe..
Muszę je zrobić na +5 .. ;D Pomożecie .? xd
Treść:
Pan Wojtek malował samodzielnie ściany w pewnym mieszkaniu przez 5 dni. Gdyby ściany w tym mieszkaniu malował z Panem Edkiem zajęłoby to im 4 dni. Ile dni potrzebowałby Pan Edek na samodzielne pomalowanie tych ścian.?

Za lekkie wytłumaczenie i rozwiązanie daję naaj ;*
Nie liczy się kto pierwszy, ale to dobrze zrobił ;D

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T16:41:36+01:00
5 dni-czas w ktorym pomalowal sam
4 dni-czas w ktorym pomalowal z panem edkiem

5 -- 100%
4 -- x

x=80%

100%-80%=20%
Pan edek w ciagu 4 dni malowania z panem wojtkiem pomalowal 20 % mieszkania,a pan wojtek 80% czyli:

skoro w 4 dni pomalowal 20% to w ile dni pomaluje 100% mieskzania,czyli cale mieszkanie? trzeba na proporcje

4--20%
x--100%

x=20 dni

odp: pamn wojtek pomalowalby w 20 dni sam mieszkanie.





7 3 7
2010-01-21T19:00:57+01:00
5 dni-malowanie samemu
4 dni-malowanie z pomocnikiem

5-100%
4-x
5x=400 |:5
x=80%

100-80=20
Razem w ciągu czterech dni pomalowali 100%, w tym pan Edek 20% a pan Wojtek 80%

4dni to 20% - 100% to 4/0,2 = 20

W pojedynkę Pan Wojtek malowałby mieszkanie 20 dni
3 3 3
2010-01-21T19:05:59+01:00
5 dni-malowanie przez pana Wojtka
4 dni-wspólne malowanie z panem Edkiem

5 - 100%
4 - x
x= 100:5= 20
x= 20*4
x=80%

100%-80%=20%
Pan edek w ciagu 4 dni malowania z panem wojtkiem pomalowal 20 % mieszkania,a pan wojtek 80% czyli:

4-20%
x-100%
x= 100:20
x=20 dni

odp: Pan Wojtek pomalowałby pomalowałby mieszkanie w 20 dni.
3 2 3