Odpowiedzi

2010-01-21T16:51:41+01:00
3 - długość krawędzi sześcianu
3³ - pole 1 sześcianu
3³ • 3 - pole prostopadłościanu

3³ = 27 cm³ - pole 1 sześcianu
3³•3 = 27•3 = 81cm³ - pole prostopadłościanu

PROSTOPADŁOŚCIAN - krawędzie
długość 3cm
szerokość 3cm
wysokość 9cm

Spr. 3•3•9=81

Odp. Pole prostopadłościanu wynosi 81cm³
1 5 1
2010-01-21T16:52:57+01:00
3 - długość krawędzi sześcianu
3³ - pole 1 sześcianu
3³ • 3 - pole prostopadłościanu

3³ = 27 cm³ - pole 1 sześcianu
3³•3 = 27•3 = 81cm³ - pole prostopadłościanu

pole wynosi 81 ;]

LICZE NA NAJ
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T18:14:09+01:00
Mamy 5 sześcianów, jeśli ułożymy je jeden na drugim to powstanie prostopadłościan o podstawie kwadratowej i krawędzi równej 3 oraz wysokości h = 15 ( bo 5* 3 = 15)
a = 3
b = 3
Pole prostopadłoscianu = 2 ab + 2 bc + 2 ca
P = 2 * 3*3 + 2 *3*15 + 2* 15*3 = 18 + 90 + 90 = 198 cm²
Długość krawędzi:
2 podstawy kwadratowe o a = 3
2 * 4*3 = 24
4 krawędzie bocznea h = 15
4*15 = 60
8*3 + 4*15 = 24 + 60 = 84 cm