Odpowiedzi

2009-09-30T19:50:47+02:00
W 100 gramach 10-procentowgo roztworu octu jest 10 g... hmm... "czystego" octu
aby to 10g "czystego" octu było 6% całości to musi być x wody

10g = 6%x
(1+ dwie trzecie)g = 1%x
pięćset trzecich g = x
x = 166 i dwie trzecie g

to znaczy że trzeba dodać 66,(6)g wody
mam nadzieję że zrozumiany został mój zawiły tok myślenia xd

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T19:51:03+02:00
X - ilość potrzebnego roztworu octu

0,1x=6%(x+100)
0,1x=0,06x+6 /-0,06x
0,04x=6
Po obliczeniach: x=150 g

Sprawdzasz: w 150 g roztworu jest 15 g octu, a całej mieszanki razem będzie 250 g. 15 g to 6% z 250 g.