Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T16:55:12+01:00
Stosunek 2:4= stosunek 1:2, czyli jeden kąt jest 2 razy większy od drugiego, a suma miar katów sasiednich =180

x= mniejszy kąt
2x=wiekszy kąt

x+2x=180
3x=180
x=60

2x=120

kąty równoległoboku wynoszą 60,60,120 i 120
2010-01-21T16:55:44+01:00
Niech α oraz β będą miarami kątów sąsiednich tego
równoległoboku. Niech α < β.
Mamy
α + β = 180⁰,
α / β = 2/4 = 1/2 ---> β = 2 α
-----------------------------------
α + 2 α = 180 ⁰
3 α = 180⁰
α = 60⁰
β = 2 α = 2* 60 ⁰ = 120 ⁰
Odp. Kąty ostre w tym równoległoboku mają po 60⁰, a kąty
rozwarte po 120⁰.