Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T17:08:42+01:00
"Od sasa do lasa" oznaczało niezdecydowanie szlachty w wyborze króla podczas elekcji...która raz wybierała stanisława leszczyńskiego, a raz Augusta II Mocnego Sasa....Obecnie mowimy tak, gdy ktoś powraca do różnych rzeczy, osób czy sytuacji i nie jest pewny...w ten sposób wyrażamy jego niezdecydowanie, warto dodać, że w tym czasie szlachta poprosiła o pomoc cara rosji Piotra I, aby jako mediator rostrzygnął spór miedzy kłócącymi się władcami i szlachtą

1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-21T17:09:13+01:00
Za króla Sasa jedz,pij i popuszczaj pasa oznacza ,że za panowania króla Sasa było dobrze ludziom i pozytywnie wspominają jego panowanie.

1 3 1