Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-22T16:13:35+01:00
Ponieważ żaden przywódca jeszcze nigdy nie odniósł takiego świetnego zwycięstwa ,i dlatego Sobieskiego ta bitwa wyniosła na tron dobrego króla .
  • Użytkownik Zadane
2010-01-22T16:42:37+01:00
Zwycięstwo z 12 września 1683r Jana 3 Sobieskiego nad wojskami tureckimi.Polska była określana jako obrońca europy ponieważ Jan 3 Sobieski zwyciężył z turkami gdyby przegrali to by Turcja pokonałaby cała Europę ,ale Jan 3 Sobieski jak miał 10000 husarii to rozdupcył całą armie turecka Turcy bali się nie husarii,ale samego Jana 3 Sobieskiego i dlatego przegrali jego imie przeważyło o zwycięstwie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T22:12:01+01:00
Tak zwana odsiecz Wiednia oblężonego przez Turków którą dowodził król Polski Jan III Sobieski 12 września 1683 roku okazała się niezwykle przełomowa dla dziejów Europy.Zaliczamy ją do zmagań wielu państw europejskich z Imperium Osmańskim(Tureckim). Dzięki tej ważnej bitwie która okazała się bardzo znacząca Europa obroniła swoje dziedzictwo i tradycyjne chrześcijańskie korzenie a także uchroniła Polskę od zalewu tureckiego.Ta wygrana bitwa z 1683 roku była dobrym znakiem gdyż zapoczątkowała ciągły odwrót wojsk Sułtana które już nie mogły zagrozić Europie i przyniosła zmierzch potęgi tureckiej.Jan Trzeci Sobieski udowodnił wielką siłę polskiego oręża Husarii oraz pokazał wielką odwagę waleczność i bitność polskiego żołnierza. A także wykazał się jako jeden z najznakomitszych naszych wodzów któremu także nie zabrakło cech dobrego polityka.