Oznaczmy przez g cenę guzika w groszach i przez k cenę kołka w złotych .
Zapisz , w postaci wyrażeń algebraicznych :
Guzik podrożał o 2 grosze , kołek staniał o złotówkę . Ania kupiła 2 guziki i jeden kołek . Ile zapłaciła ???
Ma wyjść g/50 +k - 24/25 zł.
Proszę mi wytłumaczyć dlaczego tak ma wyjść ...
Jeśli znajdziecie inne rozwiązanie to piszcie razem z wytłumaczeniem ..

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T17:22:32+01:00
2(g-2) + 100(k-1) [cena w groszach]
2010-01-21T17:26:32+01:00