Odpowiedzi

2010-01-21T17:34:35+01:00
Trezba sprawdzić czy suma kwadratów przkatnych jest równa sumie kwadratów boków pomnozonych przez 2. czyli
10do kwad+24 do kwad=2(13 do kw+13 do kw)\
100+576=2(169+169)
676=2*338
676=676
znaczy to ze ten równoległobok jest rombem:)

Pozdro
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T18:14:48+01:00
Czy równoległobok o przekątnych 10cm i 24cm oraz boku 13cm jest rombem?

e = 10 cm - przekatna krótsza
f = 24 cm - przekątna dłuższa
a= 13 cm - bok równoległoboku

Przekatne rombu przecinaja się pod katem prostym, więc połowa przekatnej krótszej i połowa przekatnej dłuższej są przyprostokatnymi, a bok a jest przeciwprostokatną

aby sprawdzić czy dany równoległobok jest rombem należy sprawdzić zależność

(1/2e)² + (1/2f)² = a²

L = (1/2e)² + (1/2f)²
L = (1/2*10)² + (1/2*24)²
L = 5² + 12²
L = 25 + 144
L = 169

P = a²
P = 13²
P = 169

L = P

Wynika stąd że ten równoległobok jest rombem
4 4 4