Odpowiedzi

2009-09-30T20:17:18+02:00
A)0,5*3/5+0,9:3/4 = 3/2*⅕+9/10*4/3 = 3/10+12/10 = 15/10 = 1½

b)1,35-2/5*0,75+1,25 = 1,35-0,4*0,75+1,25 = 1,35+0,75-0,3 = 1,8

c)7:(2,25-3 1/3*0,5) = 7:(2¼-3⅓*½) = 7:(2¼-5/3) = 7:(27/12-20/12) = 7:(7/12) = 7*12/7=12

d)(2 7/8+2,125):(6,5-1 1/3) = (23/8+12/8):(13/2-4/3) = (35/8):(39/6-8/6) = 35/8:31/6 = 35/8*6/31 =105/124

e)233-3*(9,8-4/5)*(6,7-6 1/2) = 233-3*(9,8-0,8)*(6,7-6,5) = 233-3*9*0,2 = 233-5,4 = 227,6

f)5,25-1 1/3*(2-0,4*5/6):6 2/9 = 5¼-1⅓*(2-⅓):56/9 = 5¼-1⅓*1⅔*9/56 = 21/4-4/3*5/3*9/56 = 21/4-5/14 = 147/28-10/28 = 137/28 = 4 25/28
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T20:21:20+02:00
A)0,5*3/5+0,9:3/4= 0,5*0,6+0,9:0,75=0,3+1,2=1,5
b)1,35-2/5*0,75+1,25=1,35-0,4*0,75+1,25=1,35-0,3+1,25=1,655
c)7:(2,25-3 1/3*0,5)=7:(2 1/4-3 1/3*1/2)=7:(9/4-10/3*1/2)=7:(9/4-10/6)=7:(27/12-20/12)=7:7/12=7*12/7=84/7=12
d)(2 7/8+2,125):(6,5-1 1/3)=(27/8+17/8):(13/2-11/3)=44/8:(39/6-22/6)=44/8/17/6=44/8*6/17=264/136
e)233-3*(9,8-4/5)*(6,7-6 1/2)=233-3*(9,8-0,8)*(6,7-6,5)=233-3*9*0,2=233-5,4=227,6
f)5,25-1 1/3*(2-0,4*5/6):6 2/9=5 1/4-11/3*(2-2/5*5/6):6 2/9=21/4-11/3*(2-10/35):56/9=21/4-11/3*(70/35-10/35):56/9=21/4-11/3*60/35:56/9=21/4-660/105:56/9=21/4-660/105*9/56=21/4-5940/5880=30870/5880-5940/5880=24930/5880=4986/1176
2009-09-30T20:23:41+02:00
A) 0,5*3/5+0,9:3/4=1/2*3/5+3/10*4/3=3/10+12/10=15/10=1 1/2
b)1,35-2/5*0,75+1,25=1,35-0,4*0,75+1,25=1,35-0,3+1,25=2,3
c)7:(2,25-3 1/3*0,5)=7:(9/4-5/3)=7:(27/12-20/12)=7:7/12=7*12/7=12
d)(2 7/8+2,125):(6,5-1 1/3)=(23/8+17/8):(6 3/6-1 2/6)=40/8:5 1/6=5:31/6=5*5/31=30/31
e)233-3*(9,8-4/5)*(6,7-6 1/2)=233-3*9*0,2=233-5,4=217,6
f)5,25-1 1/3*(2-0,4*5/6):6 2/9=5,25-1 1/3*(2-2/5*5/6):56/9=5 1/4- 1 1/3*(2-1/3):56/9=5 1/4 - 1 1/3*(2-2/5*5/6):6 2/9=5 1/4-1 1/3*(2-2/6):6 2/9+5 1/4-1 1/3*(2-2/6):6 2/9=5 1/3-4/3*1 4/6:6 2/9=5 1/3 - 4/3*10/6*9?56 = 5 1/3 - 10/14=16/3-10/14=224/64-30/64=194/64=3 2/64=3 1/32