Zredukuj wyrazy podobne.

a) -4x -7 - 3x +7
b)x - 2xy + 1/2(jedna druga)X - 1/3 (jedna trzecia)XY
c)-x2* + y2* - 2x2* - 2y2* (2*- do potegi drugieje)
d) -x2* + 2x - 3x + x2*
e) 4x + 4 -7x - jedna druga
f) -2ab + 12a - 4ab - 16a

Jak cos to jest matematyka dla klasy 1 gim. zadanie 19/165

Prosze o szybka odpowiedz...

Z gory dzieki =)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T17:39:02+01:00
A) -7x
b) 3/2x - 7/3xy
c) -3x^2 - y^2
d) -x
e) -3x + 3 i 1/2
f) -6ab -4a

ponieważ
a) -4x - 3x daje -7x natomiast -7+7 =0, więc zostaje -7x
b) x + 1/2x to 1 i 1/2 x, zapisałam to w postaci ułamka niewlasciwego czyli 3/2x
-2xy -1/3 xy to - 2 i 1/3xy, rowniez w ulamku niewlasciwym, czyli - 7/3 xy
c) -x^2 - 2x^2 to -3x^2
y^2 - 2y^2 to -y^2
d) -x^2 + x^2 to po prostu 0
2x - 3x to -x
e) 4x - 7x to -3x
4 - 1/2 = 3 i 1/2
f) -2ab - 4 ab = -6ab
12a - 16a = -4a
15 4 15
2010-01-21T17:39:59+01:00
A)-7x
b)1 i 1/2 X minus 2 i 1/3 XY
c)-3x2*-y2*
d)-x ( te do potęgi drugiej się skracają)
e)3 i 1/2 - 3x
f)-6ab-4a
6 4 6