Odpowiedzi

2010-01-21T17:39:39+01:00
Musisz podać jeszcze wyskość a by obliczyć to...
2010-01-21T17:46:54+01:00
Twierdzenie pitagorasa brzmi:
jezeli trojkat jest prostokątny to suma kwadratow długosci przyprostokątnych jest rowna kwadratowi długosci przeciwprostokątnej tego trojkąta.

pole trojkata rownobocznego mozna obliczyc ze wzoru p=a²√3/4 gdzie a to dlugosc boku trojkąta.
P=10²√3/4=100√3/4=25√3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T17:48:21+01:00
A(wysokość trójkąta)=?
b(połowa podstawy)=5
c=10

a kwadrat + b kwadrat= c kwadrat
a kwadrat+25=100
a kwadat=75
a=5pierwiastek z 3
pola trójkąta
p=a*h/2
p=25 pierwiastek z 3