Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T17:39:34+01:00
* izolacja środowiska wewnętrznego od zewnętrznego (czynników fizycznych, chemicznych i biologicznych) – mechaniczna osłona i obrona organizmu głównie przed drobnoustrojami chorobotwórczymi (ważny składnik odporności nieswoistej),
* udział w oddychaniu (tylko kręgowce niższe),
* termoregulacja ustroju,
* udział w gospodarce wodno-elektrolitowej (gruczoły potowe),
* percepcja (odbiór) bodźców ze środowiska zewnętrznego (dotyk, ból, ciepło, zimno) poprzez receptory w skórze i naskórku,
* melanogeneza (melanina chroni organizm przed mutagennym promieniowaniem ultrafioletowym),
* wchłanianie niektórych substancji,
* gospodarka tłuszczowa,
* gospodarka witaminowa (synteza witaminy D3 z 7-dehydrocholesterolu),
* wydzielanie dokrewne i reakcje odpornościowe (skóra zawiera komórki Langerhansa należące do APC).
proszę o najlepszą odpowiedz ;DD
181 3 181
Dzięks wielki Dzięęęęęęęeks
koala dziękuje
l o l
ab
cd
2010-01-21T17:58:10+01:00
1. Ochronna (przed urazami mechanicznymi, chemicznymi i termicznymi)
2. Wydziela różnego rodzaju substancje: pot, łój, śluz
3. Utrzymuje stałą temperaturę ciała
4. Odbiera informacje ze środowiska zewnętrznego
5. Bierze udzieł w wymianie gazowej
337 4 337
Miałaś/łeś leżą odpowiedź niż poprzednia odpowiedź dzięki za pomoc 
Thanks
dzienkis
Super Dzięki <3
Skuta nie wydziela ŚLUZU