W sklepie "Białe szaleństwo " trwają przygotowania do wiosennej obniżki cen.Oblicz nowe ceny.
Łyżwy;obniżka 0 10%(cena przed obniżką 400 zł)
Kwota obniżki (w zł) -
Cena po obniżce(w zł) -
Narty 0 20%(cena przed obniżką 1200)
Kwota obniżki(w zł) -
Cena po obniżce(w zł) -
Kurtki;obniżka 0 25% (cena przed obniżką 600)
Kwota po obniżce (w zł) -
Cena po obniżce (w zł) -
Sanki;60%(cena przed obniżką 300 zł)
Kwota po obniżce (w zł) -
Cena po obniżce(w zł) -
proszę podać zadania(czyli jak to zrobiliście)bo inaczej zadanie nie ma sensu
;)
z góry dziękuje

2

Odpowiedzi

2010-01-21T17:47:45+01:00
Łyżwy
Kwota obniżki: 400 * 0,1= 40 zł
Cena po obniżce: 400 - 40 = 360 zł
Narty
Kwota obniżki: 1200 * 0,2= 240 zł
Cena po obniżce: 1200 - 240 = 960 zł
Kurtki
Kwota obniżki: 600 * 0,25= 150 zł
Cena po obniżce: 600- 150= 450 zł
Sanki
Kwota obniżki: 300 * 0,6= 180 zł
Cena po obniżce: 300 - 180= 120 zł
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T18:06:31+01:00
D:
łyżwy 400zł obniżka 10%
narty 1200zł obniżka 20%
kurtka 600zł obniżka 25%
sanki 300zł obniżka 60%

10%=10/100(1/10)
20%=20/100(2/10)
25%=25/100
60%=60/100(6/10)

400*1/10=40
400-40=360
Odp.obniżka wynosiła 40 zł. Łyżwy po obniżce kosztowały 360 zł.

1200*2/10=240
1200-240=960
odp.obniżka wynosiła 240 zł. Narty po obniżce kosztowały 960 zł.

600*25/100=150
600-150=450
odp.obniżka wynosiła 150zł.Kurtka po obniżce kosztowała 450zł.

300*6/10=180
300-180=120
odp.obniżka wynosiła 180zł. Sanki po obniżce kosztowały 120zł.
5 4 5