Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T17:54:14+01:00
X-pierwsza liczba
y-druga liczba

(x+y)/2=15
(x-2+0,5y)/2=10

x+y=30
x-2+0,5y=20

x=-y+30
-y+30-2+0,5y=20

x=-y+30
-0,5y=-8

x=-y+30
y=16

x=-16+30
y=16

x=14
y=16
2010-01-21T17:56:12+01:00
Siedziałam i myślałam i wymysliłam:)
to są liczby
14-2=12
16:2=8
razem to jest 20:2=10
i gotowe mam nadzieje ze pomogłam
2010-01-21T18:04:29+01:00
X-pierwsza liczba
y-druga liczba

(x+y)/2=15 I *2
(x-2+y/2)/2=10 I*2

x+y=30
x-2+y/2=20

x=30-y
30-y+y/2=22

-y/2=-8 I*(-2)
y=16

x=30-16

x=14
y=16

Odp. Szukane liczby to 14 i 16.