Odpowiedzi

2010-01-21T17:55:33+01:00
Jest to:umiejętność sądzenia, oddzielania prawdy od nieprawdy.Jej zadaniem jest badanie okoliczności powstawania źródła.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T17:55:41+01:00
Krytyka źródeł historycznych polega na stwierdzeniu autentyczności i właściwego sensu śladów pewnej działalności ludzkiej, po czym – objaśnieniu ich w świetle poznanych przyczyn i warunków działalności ludzkiej. Dzięki niej dochodzi się do poznania i przebiegu minionej działalności ludzkiej i jej wytworów. Narzędziami w stwierdzaniu autentyczności śladów i celem ustalenia właściwego ich znaczenia jest szereg metod pomocniczych historii.

Jest jedną z metod badań naukowych.
1 1 1
2010-01-21T17:56:48+01:00
Krytyka źródeł polega na stwierdzeniu autentyczności i właściwego sensu śladów pewnej działalności ludzkiej, po czym – objaśnieniu ich w świetle poznanych przyczyn i warunków działalności ludzkiej. Dzięki niej dochodzi się do poznania i przebiegu minionej działalności ludzkiej i jej wytworów. Narzędziami w stwierdzaniu autentyczności śladów i celem ustalenia właściwego ich znaczenia jest szereg metod pomocniczych historii.