Zad Zakład krawiecki ma uszyć 1200 sukienek. 4O szwaczek wykona tę produkcje w 10 dni. Ile dodatkowo należy zatrudnić szwaczek, aby wykonać pracę w 8 dni? Przyjmując liczbę szwaczek x, a ilość dni y napisz wzór przedstawiający powyższą zależność oraz narysuj jego wykres dla X E{10,16,20,25,40,50,80}.


Dzięki

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T19:39:06+01:00
1200/10 = 120
120/x=40
x=3

1200/8 = 150
150/3=50

Potrzeba 50 szwaczek

y= 1200/3x


3 3 3
2010-01-21T22:59:16+01:00
W pierwszej kolejności wyliczmy, ile sukienek potrafi uszyć jedna szwaczka w ciągu jednego dnia.

1200 sukienek potrafi uszyć 40 szwaczek w 10 dni.
Zatem gdyby miały tylko 1 dzień (czyli 10 razy mniej), to potrzeba by ich było 10 razy więcej, czyli 400 szwaczek...

A to oznacza, że jedna szwaczka potrafi uszyć 1200 / 400 = 3 sukienki w ciągu jednego dnia...

Mając x szwaczek, potrafimy uszyć 3x sukienek dziennie.
Zatem do uszycia 1200 sukienek potrzebujemy 1200 / 3x = 400 / x dni

Czyli mamy naszą zależność:

y = 400 / x

Dla 8 dni, możemy wiliczyć liczbę potrzebnych szwaczek:

8 = 400 / x
x = 400 / 8 = 50

Czyli potrzeba 50 szwaczek, aby pracę skończyć w 8 dni.

Nie zamieszczam wykresu, bo z jakiegoś powodu nie mogę załączyć pliku (występują błędy)

Dlatego dodaję wartości w punktach, które podałeś:

{10,16,20,25,40,50,80}

x = 10 => y = 40
x = 16 => y = 25
x = 20 => y = 20
x = 25 => y = 16
x = 40 => y = 10
x = 50 => y = 8
x = 80 => y = 5
3 3 3