Mam 3 zadania. Z równaniami.
1.Garnek zawierający groch z kapustą waży 4,5kg. Pusty Garnek waży 2kg.A kapusta waży 4xwięcej od grochu.
2.Pan Kowalski wybrał z konta12 tys. zł.Kasjerka wypłaciła tę kwote w banknotach 200 i 50 złotowych. Banknotów 200zł.było 10x więcej niż 50 zł. Ile banknotówotrzymał pan kowalski?
3.Cztery cegły i 6kg. pierza waży tyle samo co 6 cegieł i 2 kg żelaza

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T18:06:59+01:00
1. 4,5 kg - 2 kg= 2,5 kg
2,5 :4 = 0, 625 kg <---- grochu





a w nastepnych nie wiedzialam o co pytasz :)
2010-01-21T18:09:54+01:00
1.
Groch:x
groch z kapustą:4.5kg
Garnek:2kg
kpusta:4*x

x=4x*4,5*2
x=4x*9
5x=9 ||:5
x=1,8kg